
W czterech nadmorskich kurortach w Darłowie dniu 23 lipca 2011 roku („Jarmark agroturystyczny”), we Władysławowie w dniu 30 lipca 2011 roku („Dni Władysławowa”), w Jastarni w dniu 6 sierpnia 2011 roku („Dni Węgorza”), oraz w Krynicy Morskiej w dniu 14 sierpnia 2011 roku ( Koncert Macieja Maleńczuka”) Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przeprowadziło akcje informacyjne mające na celu popularyzację rozwiązań sprzyjających godzeniu obowiązków rodzinnych i zawodowych wśród pracujących ojców. Akcje skierowano do szerokiego grona odbiorców, w tym szczególnie przyszłych i obecnych tatusiów oraz pracodawców.
W czasie trwania spotkań zespół projektu aktywnie zachęcał rodziny oraz mężczyzn do korzystania z urlopów ojcowskich. Promował zmiany w Kodeksie pracy mające na celu stworzenie pracującym ojcom możliwości pogodzenia rodzicielstwa z życiem zawodowym. Chwile spędzone z dzieckiem są bowiem bezcenne. Ponadto, rozwiązanie to sprzyja wyrównywaniu szans poprzez wyeliminowanie stereotypów związanych z płcią w odniesieniu do pracujących matek.
Zaledwie niewielki procent ojców do tej pory skorzystało z urlopów. Urlop ojcowski jest nowością w polskim prawie. Jak to z nowościami bywa trochę ich się boimy i od nich stronimy. Dlatego nasze działania skupiły się właśnie na promowaniu urlopów ojcowskich .
Akcje informacyjne zorganizowane zostały w ramach projektu pt. „Gender mainstreaming jako narzędzie zmiany na rynku pracy”, realizowanego przez Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz ze środków pochodzących z Programu Ogólnego PROGRESS na rzecz zatrudnienia i solidarności społecznej, priorytet 5 Równość płci.
Zdjęcia ze spotkań można obejrzeć tutaj: Namawialismy tatusiów na urlop ojcowski
Więcej informacji na stronie www:
http://www.analizy.mpips.gov.pl/index.php/rowno-szans.html
|